ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
melyek a Collegium Musicum Jaurinense Régizene Egyesület (a továbbiakban: Szolgáltató), valamint a jelen honlap valamennyi igénybe vevője (a továbbiakban: Vásárló / Felhasználó) részére tartalmazzák a collegiummusicum.hu honlapon (továbbiakban: honlap) igénybe vehető szolgáltatásokra vonatkozó alapvető jogokat és kötelezettségeket, az alábbiak szerint:
Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
A jelen ÁSZF a honlappal kapcsolatos valamennyi adásvételi- és egyéb szerződésre (továbbiakban: adásvételi szerződés) irányadó, feltéve, hogy szerződő felek írásbeli megállapodása ettől eltérően nem rendelkezik.
I. Általános rendelkezések
- A honlap használatának megkezdésével valamennyi Vásárló ráutaló magatartással elfogadja a jelen ÁSZF-et. A honlapot minden Vásárló kizárólag a saját kockázatára és felelősségére használhatja. A honlap használatba vétele kizárólag a jelen ÁSZF-nek megfelelő formában történhet. Kérjük, a rendelés leadása előtt olvassa el jelen ÁSZF-et.
- Vásárló tudomásul veszi, hogy a weboldalon megjelenített termékek vagy szolgáltatások nem lesznek mindig elérhetőek. Üzemeltető fenntartja azon jogát, hogy ezen a terméket bármikor kivonja a forgalomból.
- Szolgáltató adatai:
Név: Collegium Musicum Jaurinense Régizene Egyesület
Székhely/postázási cím: 9022 Győr, Széchenyi tér 9.
képviseli: Kelemen Gábor Imre elnök
Adószám: 18989078-1-08
Nyilvántartási szám: 08-02-0062267
Bejegyző bíróság: Győri Törvényszék Cégbírósága
E-mail elérhetőség: collegiummusicum@bencesgyor.hu
- A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
- A jelen ÁSZF 2022.02.07. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot (a módosításra okot adó körülmények: jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi – mely idő alatt a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításnak nincs visszaható hatálya.
- Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
II. A szolgáltatás tárgya, tartalma
- Szolgáltató az általa üzemeltetett honlapon különböző termékeket és szolgáltatásokat tesz közzé.
- Vásárló a weboldalon keresztül vagy a szolgáltató email címére tudja a rendelését leadni. A megrendelés leadásához a weboldalon regisztrálni nem szükséges. A rendelés leadásához az alábbi adatok szükségesek: név, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, kiszállítási cím.
- A terméket és a vételárról kiállított számlát Vásárló a szolgáltatást nyújtó cégtől kapja meg. Vásárló tudomásul veszi, hogy az adott terméknek a honlapon feltüntetett vételára a szállítás költségeit nem tartalmazza.
- Szolgáltató a leadott rendelés beérkezése után minden esetben visszaigazoló e-mailt küld a megadott e-mail címre.
- Vásárló a vásárlás során köteles a saját, valós adatainak megadására. A valótlan adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja a felelősségét, amennyiben Vásárló más nevében, más személy adataival veszi igénybe a szolgáltatásokat. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
- Amennyiben Szolgáltató a leadott megrendelést valamely oknál fogva nem tudja teljesíteni, arról haladéktalanul, emailen keresztül tájékoztatja Vásárlót. Amennyiben a nem teljesíthető megrendelés ellenértéke Szolgáltatóhoz már megérkezett, Szolgáltató az összeget 8 munkanapon belül visszatéríti. A visszatérítés ugyanazzal a fizetési móddal történik, amellyel az ellenérték megfizetése történt. Amennyiben ez valamely oknál fogva nem teljesíthető, Szolgáltató haladéktalanul felveszi Vásárlóval a kapcsolatot, és a megállapodás szerinti módon teljesíti a visszatérítést.
- Szolgáltató a lehető legrövidebb idő alatt fogadja be és dolgozza fel a megrendeléseket, és a megrendelések beérkezésének sorrendjében igyekszik elküldeni a megrendeléseket. A termékek szállítása a megrendelés visszaigazolásától számított 14 munkanapon belül történik. Amennyiben a kiszállítási idő a szokásnál több időt venne igénybe, Szolgáltató erről emailben haladéktalanul tájékoztatja Vásárlót.
- Szolgáltató a megrendelés elküldéséről e-mailben tájékoztatja a Vásárlót. A csomagok kézbesítése a Vásárló választása szerint történhet futárszolgálattal, illetve a termékek személyesen történő átvételére is lehetőség van a Szolgáltató székhelyén előre egyeztetett időpontban.
III. A szolgáltatás díja, feltételei
- A megjelenített termékek a webáruházból online (bizonyos esetekben telefonon) rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt áfát, illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek), azonban nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
- A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges). A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.
- Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától. Jelentős eltérésnek minősül az adott termék vagy szolgáltatás piaci értékétől akár pozitív-, akár negatív irányban minimum 50 %-ban történő eltérés. Tájékoztatjuk azonban a Felhasználókat, hogy a feltűnő értékaránytalanság (Ptk. 6:98. §) fogalmát a törvény nem határozza meg.
- A 3. pontban ismertetett mértékű hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak is azonnal észlelnie szükséges. A Ptk. alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
- A honlap megtekintése és az azon történő keresés ingyenes, regisztrációhoz nem kötött. A megrendelés leadásához nincs szükség a weboldalon történő regisztrálásra.
- A megrendelés megküldésével és annak Üzemeltető általi visszaigazolásával felek között a szerződés ráutaló magatartással jön létre.
- Fizetési módok:
- Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató székhelyén. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.
- Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal, vagy csomagpontra kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Vásárló a megrendelés végösszegét a futárnak, vagy a csomagponton teljesítse készpénzben, vagy bankkártyával a megrendelt termék átvételekor.
- Átutalással: Vásárló a megrendelt termék ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Vásárló jogosult a termék általa meghatározott módon történő átvételére.
IV. Felek jogai és kötelezettségei
- Vásárló jelen megállapodás rendelkezései és feltételei értelmében jogosult az Üzemeltető által üzemeltetett honlapot igénybe venni, és az ott közzétett termékeket, illetve szolgáltatásokat a fent leírt fizetési mód alkalmazásával megrendelni és megvásárolni.
- Vásárló köteles a jelen ÁSZF-ben rögzített jogait és kötelezettségeit az ÁSZF rendelkezései szerint, valamint az általában elvárható gondossággal gyakorolni és teljesíteni, valamint harmadik személyekkel szemben is köteles jóhiszeműen eljárni a honlap igénybevétele során.
- A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján köteles a csomagot késedelem nélkül, lehetőleg a kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Amennyiben a Felhasználó nem vizsgálja át a csomagot, szerződésszegést követ el, és viseli az ezzel való következményeket.
- Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
- Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
- Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
- Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles. Felhasználó a rendelését módosíthatja, vagy lemondhatja, amíg az eladó a szállítmányozó cégnek át nem adja, de utána Felhasználó tudomásul veszi, hogy csak az elállási jogával élve tudja érvényesíteni módosítási vagy törlési szándékát. A kárveszély az átvétellel száll át a Vásárlóra.
V. Elállási jog
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Ha a vállalkozás jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
- Elállási jogot erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozattal lehet gyakorolni a szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén. Nincs helye elállásnak a terméken található celofán kibontását követően.
- A termék visszaküldésének költségét Vásárló köteles viselni.
- Szolgáltató az elállási nyilatkozatok megérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszafizeti a költségeket a vásárló részére.
- A vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
- Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
VII. Szavatosság
- A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
- Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.
- Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
- Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
- A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
- Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
- A szavatossági igényekre egyebekben a hatályos jogszabályi rendelkezések irányadók.
VIII. Egyéb rendelkezések
- Felek a vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
- Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog.
- Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
- Szolgáltató tájékoztatja Felhasználót, hogy panaszával hatósági vagy békéltető testületi eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerinti megyei iparkamara mellett működő testületnél. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
- A fentieken túlmenően panaszával az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat.
- Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
IX. Adatvédelem
- Az adatkezelésre vonatkozó szabályokat a jelen ÁSZF elválaszthatatlan, szerves részét képező Adatkezelési Szabályzat tartalmazza, melyet Üzemeltető a honlapon szintén közzétesz.